میز خدمت شهرداری ها

میز خدمت شهرداری ها

میز خدمت شهرداری ها

میز خدمت شهرداری ها در عصر حاضر  وجد آن بیش از بیش احساس می شود. با توجه به رشد و نمو تکنولوژی، لزوم ارائه خدمات در بستر وب جایگاه ویژه ای یافته است. فراهم سازی بستری در جهت بهبود ارائه خدمات به ارباب رجوع، دریافت نظرات و ارتقا کیفیت خدمات به شهروندان از دغدغه های مدیران شهری و شهرداران می باشد. میز خدمت الکترونیکی در جهت تسهیل در انجام خدمات شهرداری و حذف مراجعات حضوری شهروندان ایجاد شده است.

این سامانه در راستای تصویب نامه شورایعـالی اداری کشور، راه انداری شده است. این تصویب نامه در راستای ایجاد حقوق شهروندی و کاهش مشکلات مردم، ارباب رجوع در مراجعات به سازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی مصوب شده است.

میز خدمت شهرداری ها چه مشکلاتی را حل می کند؟

میز خدمت الکترونیکی میتواند تاثیر بسزایی در پاسخگویی به درخواست های شهروندان و تسریع عملکرد کارکنان داشته باشد. تا پیش از راه اندازی میز خدمت الکترونیکی شهروندان بایستی برای ثبت درخواست های خود به صورت حضوری مراجعه می کردند. این مراجعات سبب اتلاف وقت و از بین رفتن زمان زیادی از شهروندان می شد. گرچه برخی از شهروندان نیز با مشکلات مسافت و ترافیک مواجه هستن.

یکی دیگر از مشکلاتی که با وجود میز خدمت الکترونیک شهرداری ها حل شده است. امکان ثبت درخواست در نبود مسئول مربوطه می باشد. شهروندان در برخی موارد برای ثبت درخواست خود مراجعه می کنند. و با نبود مسئول مربوطه مواجه میشدند. در میز خدمت الکترونیکی دیگر الزامی به وجود مسئول نمی باشد. امکان ثبت وجود دارد و از طریق سیستم ثبت می گردد. در حضور مسئول لیست درخواست ها نمایش و اقدمات لازم صورت می گیرد.

مزایای میز خدمت شهرداری ها برای شهروندان

  1. ثبت درخواست بدون مراعات حضوری
  2. امکان پیگیری درخواست ثبت شده
  3. امکان ارسال مدارک بودن مراجعات حضوری
  4. راهنمای خدمت و کسب اطلاع از نوع خدمت دریافتی و شفاف سازی روال درخواست
  5. صرفه جویی در زمان بودن مراجعه حضوری
  6. امکان ثبت درخواست در هر مکان حتی در مسافرت

مزایای میز خدمت شهرداری ها برای شهرداری ها

  1. کاهش مراجعات مردمی، افزایش سرعت عملکرد کارکنان
  2. عدم بر هم خوردن تمرکز کارکنان و آرامش محیط کاری
  3. حفظ حقوق و احترام درخواست کنندگان با پاسخگویی منظم 
  4. صرفه جویی در هزینه ها، عدم نیاز به بایگانی پرونده های متعدد
  5. بایگانی منظم مدارک درخواست کننده گان و دسترسی آسان به آنها تنها با چند کلیک 
  6. ارتقا سطح خدمت رسانی شهرداری و در نتیجه ارتقا رتبه شهرداری

جزئیات میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها

میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها در واقع با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان راه انداری شده است. در میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها خدمات ذیل ارائه میگردد:

مراحل دریافت خدمت

ورود به سامانه

ورود به سامانه جهت دسترسی به خدمات تمام الکترونیک شهرداری به شهروندان در زمینه های شهرسازی، خدمات شهری، گردشگری، حوادث شهری و ……

مطالعه راهنمای کامل خدمت

جهت تسهیل، تسریع و انتخاب آگاهانه شهروندان در دریافت خدمات شهرداری، راهنمای جامع و شیوای هر خدمت در این سامانه درج گردیده است.

ثبت درخواست و ارسال مستندات

با مراجعه به فرم های الکترونیکی و سامانه های الکترونیکی شهرداری؛ درخواست خود را ثبت و مستندات مورد نیاز را ضمیمه و کد رهگیری دریافت نمایید.

امکانات میز خدمت شهرداری ها

راهنمای کامل خدمت

شامل؛ مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان خدمت، هزینه های مورد نیاز ….

امکان درخواست الکترونیکی

شهروندان می توانند درخواست های مرتبط با هر یک از بخش ها پس از مطالعه راهنمای خدمت بصورت الکترونیکی ثبت نمایند.

امکان ارسال مدارک و مستندات

شهروندان می توانند علاوه بر ثبت درخواست خود، مدارک و مستندات مورد نیاز خدمت را ضمیمه و کد رهگیری دریافت نمایید.

ارتباطات درون سازمانی

امکان ارسال و ارجاع فرم های متقاضی متناسب با خدمت مورد درخواست به مسئولین دورن سازمانی مربوطه خدمت از طریق ایمیل.

امکان ارسال پیامک

امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از روند فرآیند و مراحل پردازش درخواست خدمت مورد نظر به ارباب رجوع.

امکان نظرسنجی الکترونیکی

نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در راستای سنجش کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت و بهبود ارائه خدمت.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی و یا ثبت درخواست اقدام نمایید